SMEO uruchamia elastyczne finansowanie dla mikroprzedsiębiorców
SMEO uruchamia elastyczne finansowanie dla mikroprzedsiębiorców

SMEO uruchamia elastyczne finansowanie dla mikroprzedsiębiorców

Mikroprzedsiębiorcy mogą liczyć na nowe, elastyczniejsze warunki przyspieszania płatności z faktur. Spółka fintechowa SMEO debiutuje z ofertą faktoringu online skierowaną do sektora mikro i małych przedsiębiorstw.

Na rynek wchodzi nowy podmiot świadczący usługi faktoringu online. SMEO proponuje mikro i małym przedsiębiorcom szybki dostęp do kapitału bieżącego poprzez natychmiastowe finansowanie ich faktur przychodowych. Założyciele SMEO - Michał Pawlik, Monika Woźniak i Agnieszka Gołębiewska - to managerowie z wieloletnim doświadczeniem w renomowanych instytucjach finansowych, pomysłodawcy i współzałożyciele innych firm faktoringowych, stojący za sukcesem m.in. IdeaMoney i eFaktoring.

- Dostrzegamy ogromny potencjał i potrzebę stworzenia oferty faktoringowej dostosowanej do sektora mikro i małych przedsiębiorców. Stosowane przez banki kryteria oceny zdolności kredytowej często nie przystają do specyfiki funkcjonowania małej firmy. Mikroprzedsiębiorcy mają dziś utrudniony dostęp do finansowania bankowego. W celu poprawy płynności finansowej sięgają po nieodpowiednio dobrane narzędzia, takie jak np. wysoko oprocentowane pożyczki konsumenckie. Aż 17 proc. osób zaciągających kredyty konsumenckie online to przedsiębiorcy. Pożyczają jako osoby fizyczne, aby zaspokoić bieżące potrzeby firmy: kupić materiały, opłacić ZUS czy podwykonawcę. Wielu z nich nie musi zadłużać się. Wystarczyłoby, aby przyspieszyli wpływ gotówki z faktur, które wystawili - wyjaśnia Michał Pawlik, współzałożyciel i prezes spółki.

Od kilku lat systematycznie rośnie świadomość przedsiębiorców związana z usługami faktoringowymi. Potencjał rozwoju tego rynku pozostaje ogromny. Do tej pory w Polsce zaledwie 2,8 proc. przedsiębiorców skorzystało z możliwości przedterminowej wypłaty gotówki z faktur przychodowych, w tym większość to duże firmy.

- Faktoring jest obecnie na takim etapie jak leasing 15 lat temu. Rynek rośnie w dwucyfrowym tempie, ale wciąż wymaga gruntownej edukacji. Zależy nam, aby pokazać, że jest to produkt przyjazny mikroprzedsiębiorcom. Postawiliśmy zatem na maksymalną elastyczność i transparentność oferty. Jako jedyni w Polsce zrezygnowaliśmy ze wszelkich sztywnych opłat, w szczególności abonamentu czy prowizji za przyznanie limitu. Przedsiębiorca płaci tylko za okres finansowania faktury, czyli za liczbę dni liczoną od przelania pieniędzy na jego konto do terminu płatności faktury, np. jeżeli będzie to 9 dni to zapłaci tylko za ten okres.  Kwota znana jest z góry - podstawą naszej komunikacji jest kalkulator online. Umowa po wydrukowaniu mieści się na jednej stronie A4 - wyjaśnia Monika Woźniak - współzałożycielka SMEO odpowiedzialna m.in. za ofertę produktową.

Istotą faktoringu jest przyspieszenie dostępu do środków z faktury wystawionej z odroczonym terminem płatności. Korzystając z tego produktu nie zadłużamy się. Inaczej niż w bankowej analizie zdolności kredytowej, w której najistotniejszą rolę odgrywają rentowność biznesu oraz zdolność do obsługi zadłużenia kredytowego, w przypadku analizy faktoringowej mamy do czynienia z wielowątkową analizą przepływów finansowych. Finalnie liczy się nie tyle wykazywany zysk netto, co zdolność przedsiębiorstwa do efektywnej współpracy z kontrahentami.

Fintechowa rewolucja w faktoringu

SMEO jako pierwsza firma faktoringowa w Polsce wykorzystuje potencjał Big Data, sztucznej inteligencji oraz zaawansowanych algorytmów scoringowych i transakcyjnych do pogłębionej analizy zdolności faktoringowej klienta. Weryfikacja wniosku jest w pełni zautomatyzowana i oparta na samouczących się sieciach neuronowych. Dzięki temu udzielanie decyzji faktoringowej trwa minutę i odbywa się online, minimalizując formalności i koszty obsługi.
W systemie oceny ryzyka połączono rozwiązania klasy bankowej z najnowocześniejszymi wspierającymi technikami scoringowymi. W praktyce oznacza to możliwość wiarygodnej weryfikacji osób o krótkiej historii kredytowej, dzięki czemu usługi SMEO są dostępne dla nowych grup klientów.

- Tworząc produkt kierowaliśmy się potrzebami i nawykami mikroprzedsiębiorców. Algorytmy decyzyjne dostosowane są do specyfiki małych przedsiębiorców i uwzględniają zróżnicowanie sektora. Serwis dostępny jest 24/7. Ze szczególną dbałością podchodzimy do zapewnienia wygody korzystania z produktu. Wprowadziliśmy szereg udogodnień w zarządzaniu wierzytelnościami, a także zintegrowaliśmy system z narzędziem do skanowania i cyfryzacji faktur. Danych z faktury nie trzeba wprowadzać ręcznie, wystarczy zdjęcie. Proces jest intuicyjny, a nasi klienci mogą liczyć dodatkowo na stałe wsparcie działu obsługi klienta - wylicza Michał Pawlik.

SMEO należy do Polskiego Związku Faktorów i Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce. Firma wspierana jest przez współwłaścicieli Golub GetHouse, inwestorów strategicznych z wieloletnim doświadczeniem inwestycyjnym w Stanach Zjednoczonych i Europie. Siedziba SMEO mieści się w przestrzeni międzynarodowego centrum współpracy korporacji ze startupami technologicznymi - The Heart Warsaw.
Załączniki

Pobierz wszystkie

baner.jpg

grafika | 2,87 MB

Pobierz
Powiązane artykuły
Małe firmy wierzą na słowo

63% polskich mikrofirm w ciągu ostatnich dwóch lat doświadczyło sytuacji, w której nie uzyskało płatności za dostarczony produkt lub usługę - wynika z badania SMEO/ERIF BIG. Co czwarta przed rozpoczęciem współpracy nie sprawdza nawet, czy ich nowy kontrahent istnieje.
TOP 3 modele sprzedaży usług fintechowych

Rynek fintechów jest w Polsce tak rozwinięty, a firm tak dużo, że muszą się one skupić już nie tylko na świetnie działającym produkcie, ale też na tym, jak trafić do klientów i zdobyć ich masowe zaufanie. – Coraz skuteczniejsza staje się współpraca z bankami i innymi ins
W tych województwach kondycja finansowa małych firm jest najgorsza [raport]

Według danych SMEO/ERIF BIG w aż pięciu województwach firm borykających się z problemami finansowymi było więcej niż tych, które w kłopoty finansowe nie popadły. Czarnym punktem na mapie polskiego mikrobiznesu jest Podkarpacie. Świętokrzyskie, pomimo niskiej rentowności
Banki same nie pokonają technologicznych gigantów

To tylko kwestia czasu zanim wielkie firmy technologiczne takie jak Google, Apple, Facebook, Amazon, Baidu, Alibaba czy Tencent będą miały istotniejszy wpływ na przestrzeń usług finansowych niż banki i fintechy - mówił w trakcie konferencji InsideTrends Michał Pawlik, pr
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.